Vanliga Frågor

Vad är 3D - secure?

Vi tillämpar en säkerhetslösning som kallas 3D-secure. 3D-secure är en standard utvecklad av Visa och Mastercard och går ut på att kortinnehavaren måste identifiera sig i samband med kortköp på Internet. För dig som kund innebär detta en trygghet och en höjd säkerhet gentemot kortbedrägeri. Rent praktiskt fungerar tjänsten så att du anger ditt kortnummer som vanligt, via krypterad kommunikation kontrolleras det av kortföretaget via en speciell säkerhetsserver. För att kunna verifiera dina uppgifter behöver du därför identifiera dig med ett lösenord så att banken kan se att det är du och ingen annan som gör transaktionen. Hur du identifierar dig beror på vilken bank du har, då bankernas lösningar ser olika ut. Är du osäker kan du gärna läsa om de olika bankernas lösningar nedan, alternativt kontakta din kortutställande bank.

Varför kan jag inte handla mot faktura?

Om inte ditt köp godkänns när du väljer att betala mot faktura kan det bero på ett par olika anledningar.

  1. För att köpa mot faktura krävs det att du är 18 år.
  2. Adressen du angivit är felaktig, vid betalning mot faktura godkännes endast folkbokförd adress.
  3. Du har angett ett felaktigt personnummer. (Tänk på att personnumret kontrolleras mot den adress du är folkbokförd på, dessa två måste alltså matchas för att fakturaköpet skall gå igenom)
  4. Klarna (vilka vi använder för fakturaköp), godkänner inte din kredit.

Vad kostar frakten?

Fri frakt vid beställningar över 1000 kronor. Under 1000 kronor är fraktkostnaden 59 kronor. Fraktkostnaden till Norge, Danmark och Finland är 199 SEK. Eventuell returfrakt bekostas av kunden/köparen.

Kan jag ändra/avbeställa en order?

Det går samma dag innan kl 15. Kontakta oss gärna per telefon eller e-post.
E-handel e-postadress: ehandel@gillblads.se
E-handel telefonnummer: +46 31-10 88 18

Får ni påfyllning av varor?

Ja. Vi har många exklusiva märken och ett stort utbud och vi får nya leveranser varje vecka. Tyvärr är det inte alltid möjligt att fylla på alla varor. Är det en specifik vara du undrar över är du alltid välkommen att höra av dig till vår kundtjänst så kollar vi åt dig!

Säljer ni samma varor i butiken som i e-butiken?

Ja, men utbudet är lite mindre i e-butiken. Titta gärna förbi vår butik på Korsgatan 14 för att se Gillblads hela sortiment och alla olika märken. Till exempel: Burberry, Ralph Lauren, Moncler.

Varför måste ni ha mitt personnummer?

Alla uppgifter som lämnas till oss eller som vi får del av när du besöker Gillblads.se kommer att behandlas av Gillblads i enighet med personuppgiftslagen (PUL). Informationen kommer att användas för att vi vid köp ska kunna fullgöra våra åtaganden mot dig. Ingen annan än Gillblads kommer att ta del av dessa uppgifter.

Varför kan jag inte ändra vissa kunduppgifter?

För att stärka säkerheten tillåter vi ej att kunden ändrar för-, efternamn samt personnummer. Om du behöver ändra ditt personnummer/adress ber vi dig att kontakta kundtjänst.

Vad kostar det att vara medlem  i Gillblads Modeklubb?

Att registrera sig och bli medlem är helt kostnadsfritt.

Hur vet jag vilken storlek jag ska välja?

Läs gärna storleksguiden för mera tips. Känner du inte att du får svar på din fråga där är du alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst eller kom förbi vår butik för personlig service.

Vart kan man få tag i skorna som visas på produktbilderna?

Tiger of Sweden Store, Södra Larmgatan 22 i Göteborg, www.tigertempel.se