Frakt & Returer

Leveranstider

Vi skickar alla paket med posten samma dag som vi får din beställning under förutsättning att den görs före kl 15 en vardag, annars skickar vi följande vardag.
 Din order kommer att levereras till den adress du angivit i din beställning.
Normalt är leveranstiden till ditt lokala utlämningsställe 1-4 arbetsdagar. När paketet lämnar vårt lager skickas paketets kollinummer med e-post till dig. Posten skickar SMS till dig när du kan hämta ut det. Om paketet dröjer kan du med hjälp av kollinumret se efter vad som har hänt. Du kan lösa ut ditt paket med kollinummer och legitimation.

Om paketet har en synlig skada, som kan ha påverkat skicket på varan du beställt, skall du inte ta emot det. Gör då en reklamation till Posten direkt på utlämningsstället och be dem skicka tillbaka paketet till Gillblads och skriva anledningen till returen på paketet. Ring eller e-posta sedan kundtjänst på Gillblads och anmäl detta.

Har du frågor? Kontakta då vår kundtjänst på ehandel@gillblads.se.

Fraktkostnader

Fri frakt vid beställning över 1000 kronor. Under 1000 kronor är fraktkostnaden 59 kronor. Fraktkostnaden till Norge, Danmark och Finland är alltid 199 SEK. Ångerrätt i 14 dagar. Eventuell returfrakt bekostas av köparen.

Hämta i butik

Om du vill hämta din order i vår butik på Korsgatan 14 i Göteborg anger du det vid köptillfället. Från den dagen du lagt din order lägger vi undan dina varor i 2 dagar.

Besöksadress

Gillblads
Korsgatan 14
411 15 Göteborg

Gillblads
Kyrkogatan 19
411 16 Göteborg
E-postadress: ehandel@gillblads.se
Telefonnummer: 031-10 88 18

Betalningsalternativ:


Faktura - i samarbete med Klarna

I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning med 14 dagars kredit. Ditt personnummer kontrolleras när du väljer detta alternativ och det görs en kreditupplysning. Om du är godkänd av Klarna kan köpet med fakturabetalning genomföras. Fakturan skickas tillsammans med paketet. Vid försenad betalning utgår en dröjsmålsränta på för närvarande 24 % och även påminnelseavgifter tillkommer.

Flexibelt – Delbetala din faktura

Vill du delbetala ditt köp behöver du bara hålla utkik efter raden "Betala lägst" som du finner på fakturan. Där ser du summan som lägst behöver betalas om du vill göra om ditt köp till delbetalning.

Kortbetalning - Betala online och slipp extra kostnader.

Vi samarbetar med DIBS Payment Services AB för att genomföra kortbetalningar i vår nätbutik. När du gjort ditt val väljer du det vilket kort du vill betala med och fyller i alla uppgifter. Allt informationsutbyte överförs krypterat, vilket gör att informationen blir "insynsskyddad" och oåtkomlig för utomstående.

Betala kontant - Hämta paketet i vår butik.

Du gör beställningen och kryssar i alternativet hämta i butik. Efter lagd beställning kan den hämtas i butiken när det passar dig, men senast inom 2 dagar från beställningen. Betalning görs i butiken när du hämtar din beställning. Inga fraktavgifter eller extra betalningskostnader tillkommer. Ta gärna med ditt ordernummer vid avhämtning för snabbare service. Observera att rea varor inte kan reserveras utan du måste betala direkt via webbutiken..

Besöksadress till butiken
Gillblads
Korsgatan 14
411 15 Göteborg

Orderbekräftelse

När du slutfört ditt köp kommer en automatisk orderbekräftelse att skickas till den e-postadress, som du angett vid beställningen. Orderbekräftelsen är preliminär och om en vara inte finns i lager kontaktar vi dig och förslår ett alternativ.

Se gärna till att ditt skräppostfilter är inställt på ”låg” när du använder Hotmail, Gmail eller liknande e-postserver. Annars finns risken att vår e-post inte kommer fram. Kontakta oss om du inte får någon orderbekräftelse.

Ångerrätt

Du har rätt att frånträda detta avtal utan att ange något skäl inom 14 dagar.

Ångerfristen löper ut 14 dagar efter att du eller någon tredje part, dock ej transportföretaget, tar varan i fysisk besittning.

Vill du utöva ångerrätten ska du till Gillblads skicka ett klart och tydligt meddelande om ditt beslut att frånträda avtalet t.ex. ett brev avsänt per post eller e-post till följande adress: Gillblad, Kyrkogatan 19, 411 15 Göteborg eller ehandel@gillblads.se.

Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst senast 14 dagar från och med den dag då vi underrättades om ditt beslut att frånträda avtalet. Vi kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv har använt för den inledande affärshändelsen, om du inte uttryckligen kommit överens med oss om något annat.

Vi får vänta med återbetalningen tills vi fått tillbaka varan från dig eller tills du sänt in ett bevis på att du återsänt varan, beroende på vilket som inträffar först.

Du ska återsända varan till oss eller överlämna den till Gillblads, Kyrkogatan 19, 411 15 Göteborg utan onödigt dröjsmål och i vart fall senast 14 dagar efter den dag då du meddelat oss om ditt beslut att frånträda avtalet. Ångerfristen ska anses ha iakttagits om du skickar tillbaka varorna innan denna fjortondagarsperiod löpt ut. Eventuell returfrakt bekostas av kunden/köparen.

Kunden/köparen är ansvarig för varornas minskade värde till följd av annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varornas art, egenskaper och funktion. Gillblads kommer att snarast möjligt meddela kunden/köparen summan av varornas minskade värde i sådana fall och därefter återbetala mellanskillnaden.

Retur

Skicka tillbaka returen tillsammans med ditt namn och ordernr. Återbetalningen sker automatiskt när vi tar emot och behandlar din retur. Du behöver inte skicka med kontouppgifter. Återbetalningen sker senast inom 14 dagar. Spara gärna kolli-id numret. Du har ansvar för paketet tills det att vi tagit emot det. Kunden betalar alla kostnader för returfrakten.

Byte

Vill du byta varan kontakta oss gärna per e-post eller telefon så kan vi reservera den nya varan åt dig.
Skicka tillbaka varan tillsammans med ditt namn och ordernr. Kunden betalar alla kostnader för returfrakten.

Reklamation

Vid en reklamation kontaktar du ehandel@gillblads.se så snart du upptäcker felet. I första hand undersöker vi om det är möjligt att reparera eller avhjälpa felet på varan. Om det inte är möjligt ersätts reklamationen med en ny vara. Skulle det inte gå att ersätta varan eller avhjälpa felet får du pengarna tillbaka. Har du möjlighet att skicka med foton på skadan/felet i mejlet så snabbar det på processen.

Vid reklamation där det blir fråga om återbetalning kan det bli avdrag på varans värde beroende på varans ålder eller hur använd den är sedan köptillfället. Det är 20% per säsong.

Skicka tillbaka reklamationen tillsammans med ditt namn och ordernr. Återbetalningen sker automatiskt när vi tar emot och behandlar din retur. Återbetalningen sker senast inom 30 dagar. Spara gärna kolli-id numret. Du har ansvar för paketet tills det att vi tagit emot det. Gillblads betalar alla kostnader för returfrakten.

Returadress & Postadress

Gillblads
Kyrkogatan 19

411 15 
Göteborg